Wie ben ik?
Start Volgende

 

Start
Wie ben ik?
Modelbouw
Ravenstein
Foto's
Links
Nostalgie

Gastenboek

Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 28-02-13.

 

 

 

Even voorstellen

 

Mijn naam is Jan Reijmers, geboren te Rotterdam op 10 juli 1950. Ik heb diverse hobby's; scheepvaart, modelbouw, oude foto's restaureren, computers, internet en alles wat daarmee te maken heeft. Ook houd ik van het luisteren naar allerlei muziek, van modern tot klassiek. Als je meer over mijn leven wilt weten, staat er heel wat in het hoofdstuk Nostalgie.

 

Reijmloop was mijn eerste e-mail adres. Mijn collega's bij de rederij noemden mij steeds Reijmloop, toen ze dit gehoord hadden. Vandaar dat ik mijn website zo genoemd heb.

 

Op de foto hierboven zie je het m.t.s. 'Hypatia' opvarend aan de Pfalz te Kaub. Het schip is gebouwd op de scheepswerf BSG Anton Schellenberger te Erlenbach/Main als m.t.s. 'Dr. Otto Ernst' voor de firma Hoechst in Frankfurt am Main. In 1992 verkocht aan de firma Wijnhoff & van Gulpen & Larsen in Druten, als m.t.s 'Hypatia' in de vaart. In 1998 gesloopt in België. Op dit schip ben ik 6 jaar kapitein geweest.

 

Op deze website vind je ook diverse foto's van het m.s. 'Irene', waarop ik bijna 20 jaar gevaren heb. Er zijn 3 Irene's geweest. Vanaf 1968 tot 1973 de eerste, vanaf 1973 tot 1976 de tweede en vanaf 1976 tot 1991de derde en laatste 'Irene'. In 1991 ben ik bij de firma Wijnhoff & van Gulpen & Larsen in Druten als kapitein in dienst gekomen. Ik heb er op diverse schepen gevaren, maar op de 'Hypatia' het langst. 

  

Beschrijving van de derde 'Irene'.

 

Gebouwd op de GHH Rheinwerft Walsum in 1957 als Sattelschlepper 'Rhenus 142', lang 80 m. breed. 9,5 m. diepgang 2,69 m. uitgerust met 2 x MAN-Diesel van 1100 pk samen. In 1968 verkocht aan dhr. Orlofsky uit Homberg/Rh. In de vaart als m.s. 'Danzig'. In 1969 voorzien van 2x SKL-Diesel van 1760 pk samen. In 1976 verkocht aan H. Arends uit Rotterdam. In de vaart als m.s. 'Irene'. In 1980 weer geschikt gemaakt om te slepen en voorzien van een boegschroef. In 1987 voorzien van 2x Caterpillar-diesel van 1360 pk samen. In 1991 verkocht aan W. Pleket uit Terneuzen, in de vaart als m.s. 'Tornado' In deze tijd ook omgebouwd en de stuurhut naar het achterschip verplaatst. In 1999 is dit schip naar België verkocht en nog steeds als m.s. 'Tornado' in de vaart.